Kies jouw merk!

Kies jouw merk!


KIES JOUW MERK! 

Een blog met tips voor jouw zoektocht naar het juiste merk. 

Ben je kapper en wil je voor jezelf beginnen, maar ben je nog op zoek naar de juiste producten voor in je salon? Of heb je al een tijd je eigen bedrijf en ben je toe aan een ander merk om mee te werken? Dan kan deze blog je misschien op weg helpen om te kiezen, te kiezen uit al die vele merken die inmiddels op de markt zijn.  

Want dat zijn er echt heel veel! Van heel bekend en vertrouwd tot nieuw en nog onbekend, van verkrijgbaar in vele kapsalons tot meer uniek, van een compact tot een heel uitgebreid assortiment, van betaalbaar tot hoger geprijsd. En zo zijn er nog veel meer verschillen tussen de tientallen merken die je vinden kan. 

Creëer overzicht  

Als je net begint met zoeken duizelt je het misschien van alle mogelijkheden. Wat dan kan helpen is het maken van een wensenlijstje. Wat zijn jouw minimale eisen aan een merk? Hiermee creëer je overzicht in wat voor jou echt belangrijk is en wat je zoekt. Denk daarbij ook altijd aan je al opgebouwde klantenkring of, in het geval van een nieuw bedrijf, de doelgroep die jij voor ogen hebt. 

We zetten een aantal punten voor je op een rijtje: 

  • De grootte van het merk: ga je voor een groot en bekend merk of liever wat kleiner en uniek 
  • De prijs voor jou en je klant: wil je een betaalbaar merk of juist een luxer en hoger segment   
  • De uitstraling: kleurrijk of meer naturel 
  • Het assortiment: heel veel verschillende producten of een compact assortiment 
  • Kleuring: het aantal verftubes en de mogelijkheden daarmee 
  • Inkoopafspraken: vrijheid in inkoop of ga je toch altijd voor de complete productlijnen 
  • Herkomst: een buitenlands merk of van Nederlandse bodem 
  • Samenstelling van de producten: denk bijvoorbeeld aan vegan producten, parabenen en PPD 
  • Mate van duurzaamheid van het bedrijf: worden er recyclebare verpakkingen gebruikt en waar worden de producten geproduceerd bijvoorbeeld 

Naast bovengenoemde aspecten kun je nog kijken naar de extra’s die geboden worden, zoals trainingen, technische ondersteuning en zijn er promotiemiddelen beschikbaar? Allemaal punten die je mee kan nemen in je keuze.  

Onbekend is onbemind 

Zo is het toch vaak. Als een merk bekend is en veel verkocht wordt, zal het wel goed zijn. Dat is ook in veel gevallen wel zo, maar het betekent zeker niet dat een minder bekend merk geen goede keuze is, integendeel! Door voor iets uniekers te kiezen onderscheid je je en bied jij wat anders dan de kapsalons om je heen. Dat is juist sterk, vind je niet? 

Test, test, test! 

Heb je inmiddels een merk gevonden wat je wel aanspreekt en wat voldoet aan heel veel van jouw wensen? Dan is het tijd om te testen! Wed trouwens niet op één paard, maar probeer 2 of 3 merken uit. Informeer bij ieder merk naar de mogelijkheden, maak een afspraak met de vertegenwoordiger of bestel bijvoorbeeld een proefpakket. Kijk, voel, ruik, probeer, ervaar en vergelijk; hopelijk springt er dan 1 merk echt uit voor jou. 

Een kwestie van gevoel 

Is de testfase geslaagd en voldoen de producten aan je verwachtingen dan is er nog 1 ding van belang: JE GEVOEL! Naast alle praktische aspecten moet je natuurlijk ook altijd je gevoel laten spreken. Word je blij van de producten, de verpakkingen, de beleving en uitstraling van het product? Maar ook heel belangrijk: voel je je prettig bij het bedrijf en het contact dat je met hen hebt? Kortom, klopt het complete plaatje en voelt een merk als JOUW merk? Dan weet je dat je goed zit! 

Tot slot: veel SUCCES met je zoektocht! En als je wil, kun je beginnen op www.calmare.nl! 😉